Lørdag kveld var scene 1 på Tou pakket med tilskuere for Marianne Engebretsens konsert. Engebretsen har en unik evne til å opprette en relasjon til publikum, der hun tar i bruk personlige anekdoter fra eget liv, og stemningsfylt musikk som henter inspirasjon fra 80-tallet til i dag.
Av Joakim Viland
Terningkast: 5
For en behagelig opplevelse det var, å få se Marianne Engebretsen på Tou Scene. Konserten var krydret med tydelige referanser til både Whitney Houston, obskure band fra tidlig 2000-tallet som Mew, og moderne skandinavisk indie-rock (ref.: First Aid Kit).
Bruken av elektroniske instrumenter, blandet med Engebretsens myke og følelsesladde stemme tok publikum med på en reise igjennom pandemien, hennes tanker og vanskeligheter som følge av den, og innspillingen av plate med en nyfødt baby i hus. At ektemannen, og barnets far, stod på scenen og spilte bass var ekstra koselig.
Jeg gikk fra konserten med en følelse av å kjenne Marianne Engebretsen personlig, selv om jeg så henne for første gang på scenen. Med andre ord: Godt jobba!

Legg igjen en kommentar